Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Aν-ήσυχα νέα

Αφορμή ... το κεφάλαιο της Γλώσσας της Β τάξης... 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ..

Στόχοι....  

  • εξοικείωση με τις εφημερίδες και το περιεχόμενό τους.
  • αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών.
  • ομάδα - συνεργασία.

Φέραμε στην τάξη εφημερίδες και μάθαμε να αναζητούμε πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν.

Εντοπίσαμε ένα βασικό στοιχείο, τον τίτλο της κάθε εφημερίδας και συζητήσαμε τι σημαίνουν τα έντονα γράμματα .
Αποφασίσαμε λοιπόν να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε τη δικιά μας εφημερίδα..

Τίτλος: Aν-ήσυχα νέα

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις: Αλληλογραφώ (συνέχεια)

Σήμερα η μέρα μας ξεκίνησε με μια ευχάριστη έκπληξη.

Οι φίλοι μας από το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου μας έστειλαν τα γράμματά και τις ζωγραφιές τους, τα οποία λάβαμε με ενθουσιασμό.
Τα διαβάσαμε με μεγάλη χαρά και διαπιστώσαμε ότι έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα.

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Α + Β τάξεις - Μέρα παραμυθιού

Μπήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων ακούσαμε το τραγούδι "Μια φορά κι έναν καιρό" και στη συνέχεια ξεκινήσαμε να διαβάζουμε παραμύθια.


Τα κόκκινα ξυλοπόδαρα
Νιώθω ντροπή
Θέλω να με προσέχουν
Νιώθω ανυπομονησία

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015

Mελέτη Περιβάλλοντος - Το παιχνίδι

Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους
παιχνίδι. Στη συνέχεια παρατηρούμε εικόνες και φωτογραφίες παιχνιδιών από διαφορετικές εποχές. Γίνεται συζήτηση για την εξέλιξη των παιχνιδιών.
Κατόπιν αποφασίσαμε με απλά υλικά (κουτί παπουτσιών κορδέλες, καπάκια, μαλλί) και ότι άλλο είχαμε στο σπίτι και φυσικά με την φαντασία μας να φτιάξουμε ένα παιχνίδι και να το παρουσιάσουμε στην τάξη.




Στόχος: Οι μαθητές να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και φαντασία καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων χειροτεχνικών κατασκευών.



Το αποτέλεσμα ... καταπληκτικό!

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

Θεατρική παράσταση- Ο μικρός Πρίγκιπας

Η γνωστή ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα, διασκευασμένη για θεατρική παράσταση. 

Ένα έργο γεμάτο περιπέτεια μυστήριο και χαρούμενη διάθεση.
Η παράσταση με στοιχεία παραμυθένια, αλλά και σύγχρονα, μεταφέρει τα μηνύματα της φιλίας και της αληθινής ευτυχίας στους μικρούς μαθητές.




Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Αλληλογραφούμε με τους συμμαθητές μας στο 12ο Ζωγράφου




Μετά την τηλεδιάσκεψη που είχαμε με το 12o Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου με το οποίο συνεργαζόμαστε τη φετινή χρονιά οι μαθητές μας ζήτησαν να στείλουμε στους e-φίλους μας ένα γράμμα για να μας γνωρίσουν καλύτερα.
Αφορμή ήταν η ενότητα της Γλώσσας της Β τάξης (Αλληλογραφώ) και το μάθημα της Α τάξης ( Ένα γράμμα για την Ιωάννα) .

Στόχοι αυτής της δράσης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με διαφορετικά κειμενικά είδη -επιστολή και τα βασικά στοιχεία της δομής ενός γράμματος ( ημερομηνία, προσφώνηση,χαιρετισμός) ,η παραγωγή κειμένου και η ανάγνωση ,κατανόηση, σύνταξη επιστολής (γράμματος).

Αφού συντάξαμε την επιστολή μας χρησιμοποιήσαμε  φακέλους ψηφοδελτίων που είχαν μείνει στις τάξεις μας από τις εκλογές, για να αποστείλουμε τα γράμματά μας.

Οι συγκεκριμένοι φάκελοι είχαν μια διαγώνια γραμμή που μας βοήθησαν στο να τοποθετήσουμε σωστά τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη.

Περιμένουμε με χαρά την απάντηση από τους φίλους μας !


Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ, Σχ, Ζωγράφου...

Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, σήμερα το πρωί


 συνδεθήκαμε οπτικοακουστικά μέσω Skype και συζητήσαμε για τα συνεργατικά παραμύθια που εκείνοι εικονογράφησαν και εμείς βάλαμε τα λόγια.
Μας ρώτησαν αν μας άρεσαν οι εικόνες που μας έστειλαν, αν δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε αυτά που ήθελαν να μας πουν .
Εμείς με τη σειρά μας τους ρωτήσαμε από πού  πήραν τις ιδέες τους και αν τους άρεσαν τα λόγια και ο τίτλος που βάλαμε σε κάθε παραμύθι.
Έπειτα μας παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή και διαπιστώσαμε πως οι σκέψεις μας δεν διέφεραν πολύ από τις δικές τους.
Στο τέλος τους αποχαιρετήσαμε και τους ευχαριστήσαμε για την συνεργασία που είχαμε περιμένοντας με ενδιαφέρον την επόμενη συνεργατική μας δράση.

Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

Α + Β τάξεις - Κάποιος με πειράζει...

Οι Α και Β τάξεις συνεργάστηκαν για να τονίσουν πόσο σημαντική είναι η φιλία στη ζωή
μας.
Στόχος του σχολείου δεν είναι μόνο οι γνώσεις, αλλά και η απόκτηση φίλων που είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μας.
Κάποιοι όμως δυσκολεύονται να κάνουν παρέες και προτιμούν να μένουν μόνοι, ή άλλες φορές οι μαθητές δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό και γίνονται πιο σκληρά και ίσως μερικές φορές βίαια.
Διαβάσαμε τα βιβλία "Με πειράζουν" και "Όποιος κοροϊδεύει.." συζητήσαμε, σχολιάσαμε και οι μαθητές ανέφεραν τς δικές τους εμπειρίες..
  • "Όταν πρωτοπήγα στο νηπιαγωγείο κανείς δεν με έπαιζε..αλλά ήρθε η Ειρήνη και με πλησίασε." 
  • "Κι εμένα με λένε χοντρό στο διάλειμμα.."
Στη συνέχεια σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε εικαστικά. Χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά, μερικά από τα παιχνίδια μας και υλικά που είχαμε στην τάξη μας.Φτιάξαμε ένα σχολείο και αναπαραστήσαμε σκηνές από όσα διαδραματίζονται στο προαύλιο.





Καταλήξαμε ότι ζούμε καλύτερα όλοι όταν είμαστε αγαπημένοι!
Τέρμα λοιπόν η κοροϊδία μόνο χαμόγελα πολλά παιχνίδια και ευτυχία.

Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Γράφουμε τα κείμενα



Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τους φίλους μας του 12ου Δημ. Σχ. Ζωγράφου, για τη συγγραφή παραμυθιών, λάβαμε δύο εικονογραφημένες ιστορίες και προσπαθήσαμε να γράψουμε εμείς τα κείμενα.

Είδαμε στον πίνακα μία-μία τις εικόνες που μας έστειλαν, τις παρατηρήσαμε προσεκτικά και προσπαθήσαμε με ανταλλαγή απόψεων, να μαντέψουμε τι ήθελαν να μας πουν.

Σκέψεις, σχόλια και ιδέες πολλές.

Οι δασκάλες μας κατέγραψαν τα πάντα και στη συνέχεια με την καθοδήγησή τους, τις οργανώσαμε βάζοντάς τες σε μια νοηματική σειρά. Έτσι γράψαμε την δική μας εκδοχή στα παραμύθια.
Άραγε οι σκέψεις μας πόσο ταιριάζουν και πόσο διαφέρουν από τις σκέψεις των φίλων μας;


Περιμένουμε να ακούσουμε τη δική τους εκδοχή στην επόμενη τηλεδιάσκεψη...

Γι αυτό λοιπόν, γράψαμε....
 και τελικά διαμορφώσαμε την πρόσκληση...


Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Ένα δικό μας παραμύθι

Οι Α και Β τάξεις στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε το βιβλίο "μακάρι να μπορούσα..να πιστέψω στον εαυτό μου".
Συζητήσαμε γιατί έκλαιγε το λιονταράκι και ποιο ήταν το συναίσθημα που το συνοδεύει;
Το κλειδί της ιστορίας μας βρίσκεται στην τόνωση της αυτοπεποίθησης.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ...  

που έσκυψε κοντά του και ασχολήθηκε μαζί του.






Ενθαρρύναμε τους μαθητές στο παιχνίδι ρόλων..
Διασκεδάσαμε και πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας αισθάνθηκαν περισσότερο σιγουριά για τις ικανότητες τους.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να γράψουμε ένα δικό μας παραμύθι.

Η Β τάξη έβαλε τη φαντασία της πήρε μαρκαδόρους χαρτόνια και νερομπογιές και ξεκίνησε!!!












Η Α τάξη συνέχισε το παραμύθι, μας έγραψε τι έγινε με τον ήρωα του παραμυθιού και ποιο ήταν το τέλος...
Συνεργαστήκαμε, γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι 

και σας το 

παρουσιάζουμε


Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Α + Β τάξεις - Φτιάξαμε το ΜΑΡΤΗ!

Οι  Α και Β τάξεις για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης φτιάξαμε το ΜΑΡΤΗ!
Είναι ένα έθιμο από τα πολύ παλιά χρόνια που η μαμά ή η γιαγιά έφτιαχνε στα παιδιά ένα βραχιολάκι από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή που ονομάζεται ΜΑΡΤΗΣ .

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση ο ΜΑΡΤΗΣ φοριέται στα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπα τους από τον ήλιο της Άνοιξης για να μην καούν.
Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Ακούσαμε το τραγούδι ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ και είπαμε παροιμίες :

"Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει"
"Από Αύγουστο χειμώνα και από Μάρτη καλοκαίρι"
"Λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή"