Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Δε φοβάμαι...

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε τα βιβλία ΦΟΒΟΣ και ΕΓΩ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ.
Οι ερωτήσεις που ακολούθησαν ήταν : πότε νιώσαμε το συγκεκριμένο συναίσθημα;

  • Ποιοι παράγοντες είχαν συμβάλλει;
  • Τι χρώμα ταιριάζει στο φόβο;
Ακούσαμε διάφορα κομμάτια κλασικής μουσικής χορέψαμε και κινηθήκαμε ελεύθερα εκφράζοντας μέσα από κινήσεις το φόβο..
ΣΤΌΧΟΣ ΗΤΑΝ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ.
Αφού συζητήσαμε για τις στιγμές που έχουμε φοβηθεί, δημιουργήσαμε ένα δίφυλλο βιβλιαράκι που ζωγραφίσαμε και ύστερα γράψαμε τις δικές μας ιστορίες ... φόβου.


Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - 'Γεια σου κύριε Φόβε'

Οι Α και Β τάξεις στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονούν για τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων.

Το Μουσείο αυτό είναι ένα διαδραστικό μουσείο καθώς μέσα από παιχνίδια, ιστορίες και παραμύθια ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν το συναισθηματικό τους κόσμο.
Οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα 'Γεια σου κύριε Φόβε' που σκοπό έχει να γνωρίσουν, να επεξεργαστούν και να διαχειριστούν το συναίσθημα του φόβου.









Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων - Η δοκιμή

1. Λοιπόν παιδιά, έτσι στεκόμαστε, 
κρατάμε την κορδέλα χωρίς να την 
τραβάμε και  θα σας πω πως θα περπατάτε 
και τι θα κάνετε, 
2. Δύο μαθητές θα πατάνε στη βάση 
και θα κρατάνε το γαϊτανάκι 
έτσι ώστε να είναι σταθερό.


3. Τέλεια, για να ξεκινήσουμε σιγά σιγά!
4. Οι 12 μαθητές είναι η πρώτη ομάδα,
θα ακολουθήσουν και οι άλλοι όμως







5. Ξεκινάμε!!!
6. Κάθε μαθητής θα περνάει μια φορά
πάνω 
από κορδέλλα και μια κάτω.
Οι 12 μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες 
των 6 που κινούνται ταυτόχρονα
και με αντίθετη φορά

7. Περίφημα!!! Αν σκεφτεί κανείς
ότι το 
χρησιμοποιούν πρώτη φορά 
και είναι μαθητές της Α και της Β!
8. κάτι γίνεται!!! όχι πως παινευόμαστε, 
αλλά "πετάει η ομάδα"


Όχι παίζουμε!!! υπογραφή....οι γίγαντες της Α και της Β!!!

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Α + Β τάξεις - Απόκριες… … μια γιορτή που γεμίζει χαρά μικρούς και μεγάλους…


Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν εμείς οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης να μη συμμετέχουμε σε
μια τέτοια γιορτή, να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε, να γελάσουμε και μαζί να εκφράσουμε την αγάπη, την χαρά, τον ενθουσιασμό μας.

Η ιδέα της δασκάλας μας να φτιάξουμε ένα γαϊτανάκι και να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας μας βρήκε όλους πρόθυμους. Μάθαμε πως το γαϊτανάκι συμβολίζει την ομόνοια και την συναδέλφωση και ο κυκλικός χορός συμβολίζει τον κύκλο της ζωής από τη χαρά στη λύπη και από τον χειμώνα στην άνοιξη. Θα είναι το Γαϊτανάκι των Συναισθημάτων είπαμε και αρχίσαμε τις προετοιμασίες.


Στόχος μας να γνωρίσουμε παραδοσιακά έθιμα και μέσα από αυτά να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, να αναπτύξουμε τη συνεργατικότητα και να καλλιεργήσουμε την αισθητική αγωγή μέσα από την εικαστική έκφραση, τον χορό και το τραγούδι. 



Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων - Η κατασκευή 2







Ωραία!! και τώρα; Τι γαϊτανάκι λέει ο τίτλος; Πού είναι;
Συνεχίζουμε...

Με δεδομένο ότι οι μικροί μαθητές δεν θα μπορούσαν να συγκρατήσουν τον κορμό καθώς θα περιστρέφονταν οι συμμαθητές τους....
Κάναμε λίγο μεγαλύτερο το γαϊτανάκι (δεν θα φτάνει ως τη μέση τους, αλλά ως το έδαφος) και του βάλαμε και βάση (είχαμε την τεχνογνωσία από τα δέντρα) έτσι ώστε οι μικροί μαθητές να μπορούν να πατούν πάνω σ' αυτή για να μην κουράζονται. 


Έτσι λοιπόν...
Χρησιμοποιήσαμε πάλι τους σωλήνες pvc για να ενώσουμε του κυλίνδρους. Πρώτα φτιάχτηκε η βάση...
Έτοιμη η βάση....
και προχωράμε στην τελική συναρμολόγηση....



μένει η χρήση....

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων - Η κατασκευή 1

Οι κλασικοί πια κύλινδροι που
χρησιμοποιούνται
στις συσκευασίες παλετών
Οπλιζόμαστε με χρώματα και πινέλα



Κορδέλες από συσκευασίες
ζαχαροπλαστείου
Κάθε ομάδα εξοπλισμένη
με παρόμοια όπλα


Αρχίζει η χρωματοεπίθεση
Προλαβαίνει δεν προλαβαίνει
το τηλέφωνο να φωτογραφίζει


Γυρνάς για μια στιγμή το βλέμμα αλλού
κι έχει αλλάξει ο κύλινδρος.
Η χρωματοεπίθεση στο ζενίθ!




Να και οι κορδέλες. Αλήθεια τι θα τις κάνουν;
Τις κόβουν κομμάτια και....
...γράφουν το όνομά τους σε
κάθε κομμάτι!

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Η Κ.Ο.Α. στο σχολείο!

Με μεγάλη χαρά περιμέναμε να πάμε να ακούσουμε την ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
Ξεκινήσαμε με το μάθημα του βιβλίου της Β΄ τάξης "Το παιδί και το ακορντεόν" που μας περιγράφει τη χαρά και την ευτυχία που ένιωσε ο μικρός όταν κέρδισε την υποτροφία στο ωδείο με την βοήθεια των φίλων του..


Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα όργανα της όρχηστρας ακούσαμε κάποια από αυτά και προσπαθήσαμε να τα ζωγραφίσουμε.


Ολοκληρώσαμε το στόχο μας, με ένα παιχνίδι που μας αρέσει πολύ...

Μοιράσαμε τα μουσικά οργανάκια που έχουμε στην αίθουσα ώστε να γίνουμε μια όρχηστρα, εξήγησαμε ότι ένα μουσικο κομμάτι άλλοτε είναι γρήγορο άλλοτε είναι αργό,
κάποιες στιγμές τα όργανα παίζουν δυνατά κάποιες απαλά και όλα αυτά τα διεύθυνει ο μαέστρος...κι ένας από εμάς σηκωνόταν για να υποδυθεί το ρόλο του μαέστρου...

Χτύπησε όμως το κουδούνι...... είχε φτάσει η στιγμή που περιμέναμε !!!